Vragen die we vaker tegenkomen
Vragen + antwoorden
Software, speciaal gemaakt voor verhuurders in speciaal transport.
De software van Logis heeft een modulaire opbouw waarin alles gekoppeld en geautomatiseerd is. Hierbij streven wij ernaar speciaal transport naar een hoger niveau te tillen. Dat is heel kort gezegd ons gezamenlijke doel. Hiermee zorgt Logis voor:
- Reductie van kosten,
- Automatisch gegenereerde facturen, die altijd in het voordeel uitvallen;
- In minder tijd.
Logis is gemaakt voor transportbedrijven die hun planning willen verbeteren. Wanneer een transportbedrijf te groot wordt om het overzichtelijk te houden of complexe casussen uit te voeren heeft, is Logis uitermate geschikt. Logis past heel goed bij aanbieders van bijvoorbeeld:
- Verhuur van hijskranen en verreikers
- Uitvoeren van industriële verhuizingen
- Uitvoeren van (exceptionele) transporten
- Verhuur van producten t.b.v. infrawerk, zoals rijplaten
- Dienstverlening; chauffeurs/machinisten
De software van Logis heeft een modulaire opbouw waarin alles gekoppeld en geautomatiseerd is. Zo is het eenvoudig een offerte aan te maken, welke bij akkoord de basis vormt van de order. Vervolgens is deze eenvoudig op ons flexibele planbord te slepen en te verschuiven. In de uitvoering wordt alles accuraat geregistreerd. Zo worden bijvoorbeeld milieuzones herkend en dieseltoeslagen berekend. De chauffeurs/machinisten werken met de praktische MyOrders app. Hierin kunnen zij onder andere hun ritten registreren, hulpmiddelen toevoegen aan de order en de werkbonnen af laten tekenen. De volledige facturen hoeven tot slot alleen nog gecontroleerd te worden, voordat ze verstuurd worden.
Een transportplanning bevat veel variabelen en wijzigingen. Het is een uitdaging dat passend te krijgen in een standaard planningspakket. Er ontbreken dan vaak opties of er zitten allerlei functies in die niet gebruikt worden. Logis is specifiek ontwikkeld voor speciaal transport. Daardoor vind je er precies de functies die je daarvoor nodig hebt.
Logis kent oneindig veel functionaliteiten en nog steeds worden er elke week nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Door een goede samenwerking met onze klanten blijven we nieuwe problemen tackelen en is de software altijd in ontwikkeling. Een aantal voorbeelden van functionaliteiten zijn:
- Automatische urenregistratie en optimale afronding
- Alle gebruikte hulpmaterialen worden doorberekend
- Bij gecombineerd transport, worden bij verschillende opdrachtgevers optimale berekeningen gemaakt (virtuele kilometers uit-thuis)
- Elke aanpassing wordt automatisch doorgevoerd in de facturatie
- Uren en vergoedingen worden zeer nauwkeurig geregistreerd. Als gevolg hiervan worden minder uren uitbetaald, waarmee er kosten bespaard worden
Logis ontwikkeld voor bedrijven die transportactiviteiten aanbieden in de branche speciaal transport.
Logis is niet geschikt voor de verkoop van machines (voorraadbeheer) of gebouwenbeheer.
In onze optiek is de software nooit ‘af’. Continue hebben bedrijven te maken met veranderende bedrijfsprocessen of nieuwe problemen waar ze tegenaanlopen. Wij luisteren naar de behoefte van de klant en proberen daar meteen met onze creativiteit op in te spelen. De lijntjes zijn dan ook erg kort en de band met onze klanten erg sterk. De software is dus altijd up-to-date, wat ook belangrijk is voor de veiligheid.